Firmy chętnie oprócz standardowych form reklamy, decydują się także na lokowanie produktu, czyli promowanie go w środkach masowego przekazu, w sposób subtelny, nie rzucający się w oczy, który ma za zadanie atakować podświadomość odbiorcy. Dzięki takiej technice reklamy, odbiorca przeważnie nie zdaje sobie sprawy, że jest poddawany reklamie, przez co nie jest w stanie się przed nią bronić.

Reklama taka najczęściej stosowana jest w filmach, książkach, a nawet grach komputerowych. Forma, jaką przybiera taka reklama, bywa różna. Najpopularniejszą z nich, są przeważnie krótkie fragmenty, w których możemy zobaczyć jak główny bohater używa konkretnego produktu. Ma to w odbiorcy wywołać pozytywne skojarzenia z reklamowanym towarem, oraz wzbudzić chęć zakupu.

Innymi popularnymi formami lokowania produktu, jest na przykład rozmowa bohaterów o nim, lub też wstawianie symbolu kojarzącego się z produktem bądź firmą do scen filmu. Oczywiście nie w sposób zbyt nachalny, gdyż wtedy odbiorca mógłby zorientować się, że jest pod wpływem reklamy, co skutecznie zniszczyłoby cały efekt.