Każdy mówi o pozycjonowaniu stron ale nie wiele osób wie że, ów pozycjonowanie dzilei się również na swoje kategorie. Są dwa sposoby pozycjonowania stron internetowych uzależnione od rodzaju wyników zwracanych przez wyszukiwarki. Można podzielić je na pozycjonowanie płatne oraz stałe. Czym róznią się od siebie te dwa sposoby. Po krótce możemy powiedzieć że, jedno jest dla osób uboższych drugie dla bardziej o grubszym portfelu.  Do pozycjonowania płatnego należą m.in. linki sponsorowane oraz boksy sponsorowane, gdzie opłata za emisję pobierana jest według modelu PPC. Można je zobaczyć po prawej stronie wyników w wyszukiwarce lub na samej górze jako pierwsze wyróżniające się wyniki. Pozycjonowanie stałe gdzie ich pozycja uzależniona jest od jakości pracy włożonej w przygotowanie strony internetowej i przetworzonej przez algorytm danej wyszukiwarki. Od jakości pracy włożonej w przygotowanie strony internetowej tak, aby po przetworzeniu przez algorytm danej wyszukiwarki strona znalazła się na jak najwyższej pozycji. Zarówno jeden jak i drugi sposób ma swoje korzści jak i wady ale wybór należy już tylko od nas.