W dobie wszechobecnego internetu, reklama w formie elektronicznej stała się bardzo rozpowszechniona i jest jedną z bardziej skutecznych form promocji.

Firmy coraz częściej decydują się na tworzenie firmowych fan-page, kont na Twitterze lub Instagramie. Kiedy potencjalni kliencie zaczną obserwować profil marki na jednej z wyżej wymienionych platform, są złapani w pułapkę. Zostają bez skrupułów zasypywani reklamami, które często mają na celu jedynie sprawdzenie zainteresowania produktem.

Jednak nie rzadko fakt śledzenia aktywności marki wiąże się z dodatkowymi profitami w stosunku do osób, które tego nie robią. Na bieżąco jesteśmy informowani o aktualnych promocjach, oraz często pojawiają się zniżki jedynie dla subskrybentów.

Dobrze prowadzony fan-page może zachęcić do śledzenia osoby, które potencjalnie nie są zainteresowane produktami czy też usługami oferowanymi przez firmę. Za przykład może posłużyć konto „Przegląd sportowy” które zrzeszyło już niebagatelną liczbę 542 000 śledzących. Fenomenem konta jest interakcja administracji z obserwującymi zachodząca w komentarzach. Jak widać po wynikach liczbowych, jest to jeden z kluczy do sukcesu dobrze prowadzonej reklamy.